این متن در ابتدا به عنوان پایان نامه ای نوشته شده بود که به مدرک کارشناسی سرامیک دیوار پذیرایی نویسنده در دانشکده هنر و طراحی کاردیف در سال 2010 کمک کرد. در زمانی که موضوعات مورد بحث حتی فوری تر به نظر می رسند، برای انتشار اصلاح و به روز شده است.
نگاهی اجمالی به گروههای سالانه دانشجویان سرامیک در دانشکده هنر و طراحی کاردیف، تصویری زیبا از سرزندگی، خلاقیت و امید به آینده سرامیک در آموزش عالی را ترسیم میکند.
با این حال، یک پرش از مرز به سمت بخش سرامیک هارو در دانشگاه وست مینستر، تصویر بسیار بدتری را نشان می دهد. پس از یک بازسازی اساسی در سال 2007، این بخش قرار است در سال 2013 در 50 سالگی تعطیل شود.
با شهرت بینالمللی برای تعالی و کارکنانی از جمله کایرا کین، کلر تومی و پروفسورهای کریستی براون، نایجل وود و ادموند دی وال، جای تعجب نیست که تعطیلی اعلام شده باعث ایجاد اظهارنظرهای انزجاری مانند جین کرنز، سخنگوی سرامیکها شده است.
کمیته اقدام دانشجویی: «این یک اقدام وحشتناک خرابکاری فرهنگی است – همه چیز مربوط به ترازنامه، متراژ مربع و حسابداری است، نه هنر. خیانت و ننگ است.’
برای اضافه کردن به وضعیت آسیبپذیر سرامیک، مدرسه هنر کمبرول شاهد خروج آخرین دانشآموزان سرامیک خود در ژوئن 2011 بود. سایر بخشها قبلاً با بسته شدن دورههای گلاسکو و ادینبورگ، همین پایان را دیدهاند.
کسانی که ممکن است مایل به تحصیل در رشته سرامیک در اسکاتلند بوده باشند، اکنون هیچ دوره واحدی برای شرکت در رشته سرامیک ندارند و باید برای مطالعه سرامیک تخصصی به خارج از اسکاتلند سفر کنند.
این موضوع برای جامعه سرامیک اهمیت آشکاری دارد زیرا مقالاتی در این زمینه بارها در مجلات مرتبط با سرامیک منتشر شده است. شماره ژانویه / فوریه Ceramic Review در سال 2009 به تأثیر تعطیلی دوره های اسکاتلند پرداخت:
اگر قرار است این فعالیت به شیوهای معنیدار ادامه یابد که مرکز فعالیت، تمرکز به سازندگان و ایجاد شبکههای بینالمللی باشد، باید مرکزی برای سرامیک در اسکاتلند وجود داشته باشد.
مقاله ای از شورای صنایع دستی این نگرانی ها را در مورد وضعیت ناآرام صنایع دستی در بریتانیا تکرار می کند و بر نگرانی خاصی در مورد سرامیک تاکید می کند:
سرامیک از زمانی که دانشگاه وست مینستر دوره خود را بسته و در اینجا تصویر کمتر مثبت بود، کانون توجه ویژه بوده است. تقریباً یکی از هر سه دوره از 32 دوره تعطیل شده برای دوره های سرامیک (یا دروسی که شامل عنصر سرامیک هستند) بوده است، در حالی که از هر ده دوره جدید فقط یک درس دروس سرامیک (یا شامل یک عنصر سرامیک) بوده است.
سرامیک در آموزش عالی به وضوح با روزگار سختی مواجه است و این مقاله پتانسیل آینده سرامیک را مورد بحث قرار خواهد داد. عوامل متعددی که ممکن است بر وضعیت فعلی و آینده سرامیک در آموزش عالی تأثیر بگذارد، مورد بحث قرار خواهند گرفت.
مانند سیاست داخلی در موسسات دانشگاهی و فضا و هزینه مصرف شده توسط دانشجویان سرامیک در مقایسه با کسانی که در دوره هایی مانند گرافیک و تصویرسازی تحصیل می کنند.